płyta dynamiczna - Plyta obciazona dynamicznie

6.06.2016

Terratest buduje warszawskie Metro

2 linia metra w trakcie realizacji

Kilku podwykonawców generalnego wykonawcy, w tym firma Ins-Elektro Olszanowski z Białej Podlaskiej, warszawska Planeta i inni korzystają przy kontroli prac zagęszczeniowych z płyt dynamicznych nowej generacji niemieckiego producenta Terratest GmbH.


Na warszawskim Targówku ze względu na duże zaawansowanie prac przy budowie drugiej stacji przedłużenia drugiej linii metra w kierunku Bródna zamknięto kiika ulic. Okoliczni mieszkańcy mają nadzieję nie tylko na rychłe zakończenie ograniczeń w komunikacji pieszej i samochodowej, ale również po otwarciu stacji planowanym do 2022 roku na szybki dojazd do śródmieścia.



Płyta obciążana dynamicznie z technologią Blutooth stosowana przy budowie warszawskiego metra ma szczególnie duże zalety w realizacji prac w wykopach, tj pracach instalacyjnych, wodno-kanalizacyjnych i telekomunikacyjnych, Bezprzewodowe połączenie z płytą obciążająca daje operatorowi swobodę ruchów i eliminuje tak typowe w miernikach starego typu uszkodzenie łączących kabli lub gniazd pomiarowych  Możliwość sterowania urządzeniem za pomocą tradycyjnego solidnego miernika lub używanie jedynie smartfona do kontroli pracy lekkiej płyty dynamicznej jest bardzo cenione przez operatorów sprzętu.








Niektórzy użytkownicy stosują tablety z systemem operacyjnym Android do zapisywania pomiarów, a przy wykorzystaniu internetu wysyłaja protokoły pomiarowe bezpośrednio do centrali lub do przedsiębiorstw współpracujących.  

Kilka słów o drugiej linii metra w Warszawie.


Linia M2 metra w Warszawie – druga linia metra warszawskiego. Jej pierwszy odcinek, który został uruchomiony 8 marca 2015, ma 6,1 km długości i liczy 7 stacji. Łączy Czyste w dzielnicy Wola na lewym brzegu ze Starą Pragą na prawym brzegu Wisły. Cała linia natomiast ma zostać ukończona do 2030, przebiegać z Bemowa na Targówek, Bródno i Gocław oraz liczyć 31 km długości i 27 stacji.
W 2006 został ustalony przebieg linii, a rok później ogłoszono przetarg na realizację odcinka centralnego biegnącego z Woli na Pragę. W 2008 został on unieważniony ze względu na zbyt wysokie oferty i rozpoczęto drugi konkurs. W 2009 rozstrzygnięto przetarg i podpisano umowę na realizację z konsorcjum AGP Metro Polska. 30 września 2014 zakończyła się budowa odcinka centralnego, a po niej przystąpiono do odbiorów inwestycji. 8 marca 2015 miało miejsce otwarcie linii.
W 2014 ogłoszono przetarg na pierwszą rozbudowę „3+3” polegającą na realizacji 3 stacji na zachód i 3 stacji na wschód od istniejącego wówczas odcinka centralnego. Został on rozstrzygnięty pod koniec 2015 i na początku 2016 podpisano umowę na rozbudowę w kierunku wschodnim. Otwarcie tego przedłużenia zaplanowano na 2019.

Źródło: Wikipedia https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_M2_metra_w_Warszawie